kadoos new logo koochi

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.

انواع لوگو

انواع لوگوهای نوشتاری:

لوگوهای نوشتاری به این گونه است که نام برند، سایت، محصول یا… به صورت سفارشی طراحی می شود. منظور از طرح سفارشی این است که برای ایجاد آن از فونت های آماده استفاده نمی شود بلکه تک تک حروف آن به گونه ای خاص و منحصر به فرد طراحی می شود و یا گاهی با ترکیب کردن یک یا چند حرف بصورت خلاقانه، مفهوم خاصی را به مخاطب انتقال می دهد.

فونت های سفارشی “خطی” بیانگر حس رسمیت می باشند. لوگو تایپ های “ضخیم” بیانگر قدرت و فونت های “مورب” انتقال دهنده حس حرکت یا جنبش می باشند. این نوع لوگو باید متناسب با فعالیت مربوطه طراحی شوند. بطور مثال طراحی نوشتار و لوگو به سبک فانتزی می تواند برای حرفه ای مانند فست فود بسیار مناسب و تاثیرگذار باشد ولی استفاده از این سبک برای یک بانک یا موسسه بی تاثیر و لوس جلوه میدهد. بنابراین هنگام طراحی حرفه ای فونت سفارشی یا لوگوتایپ حتما باید نوع فعالیت مخاطب را بررسی نماییم.

عنوان اول اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان دوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان سوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
قبل
بعدی
پاک کردن

لوگو تصویری / آرم:

همانطور که از نام آن پیداست این لوگوها بصورت نماد سمبلیک / آیکونیک طراحی می شوند و بیننده تصاویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده  می کند. لوگو های تصویری معمولا برای شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها استفاده می شوند. تصاویر انتخاب شده نماینده انتقال معنا و مفهومی از کسب و کارها می باشند. در واقع نمادها یا به موضوع فعالیت اشاره می کنند و یا مفهوم خاصی را به دنبال دارند.

مزیت لوگوهای تصویری سادگی و راحتی آن ها در انتقال مفهوم است به گونه ای که به راحتی چشم بیننده با هر ملیت و زبانی متوجه آن می شود و اگر در طراحی آن اصولی و حرفه ای باشد به راحتی در ذهن بیننده سپرده می شود.

لازم به ذکر است در این نوع لوگو و درصورت لزوم نام برند بصورت “فونت آماده” درکنار تصویر درج می گردد.

عنوان اول اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان دوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان سوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
قبل
بعدی
پاک کردن

لوگو های ترکیبی:

لوگو هایی را ترکیبی گویند که در طراحی آن ها از ترکیب تصویر و نوشتار (لوگوتایپ) استفاده شده است. در لوگو ترکیبی، تصویری به عنوان نماد برند و نوشتاری منحصر بفرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود. بسیاری از برندها در کنار لوگو تصویر و لوگو تایپ، حرف نماد هم طراحی می کنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی از آن ها استفاده میکنند.

در طراحی لوگو ترکیبی باید به این موضوع دقت شود که هارمونی تصویر و نوشتار با یکدیگر هماهنگ باشد. به عنوان مثال تصویری که با استفاده از خطوط منحنی و در قالب دایره طراحی شده است در صورتیکه لبه های حروف نوشتار هم گرد و منحنی باشد جلوه زیباتری خواهد داشت. 

عنوان اول اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان دوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان سوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
قبل
بعدی
پاک کردن

لوگو های حرف نماد (مونوگرام ، لترمارک):

لوگو های حرفنماد تصاویری هستند که با استفاده از حرف اول نام شرکت / برند یا… طراحی می شوند. معمولا درمواقعی که حروف نام شرکت / برند زیاد و طولانی باشد و خواندنش دشوار، از لوگو حرفنماد برای طراحی استفاده می شود. حرفنماد ها در عین سادگی، قابلیت فراوانی در امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حرف اول نام برند را در ذهن مخاطب ثبت می کنند.

عنوان اول اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان دوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان سوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
قبل
بعدی
پاک کردن

نمونه کارهای طراحی لوگو

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

آموزش خصوصی وردپرس

لوگو پزشکی

Copyright 2020 © kadoos digital marketing